Velkým nešvarem ve světě realit jsou upravené fotky nemovitosti, které ne tak docela odpovídají realitě. Člověk by si mohl říci, že to je drobnost a není to důležité. Často se dokonce setkáváme s reakcemi, že to dělá každý. Tohle opravdu není argument. Pojďme si projít několik triků, které ve spojitosti s fotkami v inzerátech nejčastěji dělají kupující či realitní makléři, kteří chtějí za každou cenu prodat za co nejvyšší cenu. Tak to samozřejmě v obchodě chodí, každý chce prodat rychle a za co nejvíc. Nicméně v realitách jde o obrovské peníze a lidé si často kupují střechu nad hlavou na celý život.

Prodejci k úpravě fotek sahají z jednoho prostého důvodu. Je to psychologický efekt. Spoléhají na to, že když bude v inzerátu nemovitost nádherná, i když taková ve skutečnosti není, tak potenciální kupec už bude naladěn na koupi i přesto, že realita nebude odpovídat. Jde totiž o to, potenciálního kupce dostat na schůzku a navnadit ho. Pak už totiž jde jenom o to, jak je makléř nebo prodejce přesvědčivý a jaké další triky případně využije.

Jaké triky se v oblasti fotografií používají nejčastěji?

Fotí se jen něco – někdy makléři nefotí ani realitu, ale spíše iluzi. Udělají fotky výhledu z jednoho malého okna a zbytek domu ani nenafotí. Na tento výhled, který je vidět z vikýře půdy, lákají zájemce, dokud někoho na prohlídce nepřesvědčí, že to je dům jejich snů, i když to kupující tak necítí.

Vizualizace místo reálných fotek – takový typ fotek, kde máte v nějakém grafickém programu namodelovanou místnost s rozmístěným nábytkem, je hned podezřelý. Toto se používá u nemovitostí, které se např. teprve budou stavět, jako jsou developerské projekty, ale u reálných nemovitostí, co stojí, toto nemá žádné opodstatnění. Pouze vám to říká, že nemovitost asi nebude nic moc, když si makléř nebo prodávající ani netroufne reálné fotky zveřejnit.

Fotky jiné nemovitosti – pokud při prohlídce zjistíte, že fotky vůbec neodpovídají a v inzerátu je zřejmě nafocena jiná nemovitost, určitě zpozorněte. To nevoní poctivým obchodem. V některých případech se takto prodává i nemovitost, která ani nestojí. Makléř pak vysvětluje, že podobný dům od stejného stavitele už prodával, nebo že ještě nestačil zpracovat fotky, proto tam dává fotky jiného bytu či domu, a podobné výmluvy.

Úprava fotek – to co vidíme v realitním inzerátu, většinou neodpovídá realitě. Fotky jsou ve velké většině upravovány v různých grafických programech. Někde jsou např. vymazávány sloupy vysokého napětí u domu, někde i celé domy v sousedství. Když se jedná o nemovitost s výhledem, zmizí z těchto fotek stromy, které brání výhledu, nebo další objekty.

Když je na fotce např. vidět reálná plíseň, je téměř vždy rozmazána nebo upravena tak, aby byla fotka vábivá. Makléř nebo prodávající zkrátka spoléhá na to, že když dostane člověka na prohlídku, už to pak nějak prodá.

 

Několik rad na závěr

Nenechte se okouzlit iluzí krásné fotky, ale vaši představu z inzerátu porovnejte s tím, co jste viděli v reálu. Někdy nás ovlivňují emoce, takže jakmile si uděláme krásnou představu dle fotek, pak nechceme realitu vidět a snadněji se necháme ke koupi přesvědčit.

Pokud se vám něco nezdá, buďte obezřetní. To, že fotky neodpovídají realitě, ať už z jakéhokoliv výše uvedeného důvodu, je signál k opatrnosti. Nenechte se natlačit do něčeho, čeho pak budete litovat.

Provozovatel webu

Zdravá nemovitost s.r.o., IČ: 050 23 441
Sídlo: Václavské náměstí 806/62,
110 00 Praha 1

Kontakt

info@realitnipohadky.cz

Rady a tipy na Váš email

  • Přečtěte si prosím Zásady ochrany osobních údajů

Spojte se s námi

Spojte se s námi na Facebooku a staňte se fanouškem naší stránky, tím můžete podpořit to, co děláme a zároveň Vám nic zajímavého neuteče.